• Hallands konstförening. Styrelsen samlad i juni 1982 hos Stig J Claeson i Frösakull.
Stående från vänster: Jan Forsberg, Falkenberg (stadsarkitekt), Lennart Lundborg, Halmstad (länsantikvarie), Arne Modén Halmstad (förre
Landsantikvarie), Björn Peterssen, Halmstad (landsantikvarie), Jan Åberg, Halmstad (skulptör), Stig J Claeson, Halmstad (anonschef), föreningens ombudsman. Sittande från vänster: Willi Krüger, Kungsbacka (förre byrådirektör), föreningens kassör, Axel Olson, Svend Bögh-Andersen,Laholm (arkitekt), ordförande, Kerstin Arcadius, Halmstad (1:e antikvarie). Saknas gör Sven Ek, Halmstad (ombudsman, vice ordförande och Carl Gustav Sanderberg, Halmstad (tekniker) sekreterare. Fotot taget med anledning av föreningens 50-årsjubileum.
    Photo: Holmén Reidar / Hallands Konstmuseum
    Photo: Holmén Reidar / Hallands Konstmuseum

Hallands konstförening. Styrelsen samlad i juni 1982 hos Stig J Claeson i Frösakull. Stående från vänster: Jan Forsberg, Falkenberg (stadsarkitekt), Lennart Lundborg, Halmstad (län...