• Fartøybilder fra  Agder

Kilde: Veritas 1901 og Norske Orlogs- og Handelsfartøier
Skuteregistersignatur: Ukjent
Arkivref.: Fartøybilder boks 12, AA 4394
Tekst: Efter orkanen i Pensacola og Mobile 1906. Nova Scotia bygget Haugesundsbark Campbell i forgrunnen. Et særtrekk er teakrekke og teakstønnere rundt bakken som relativt få seilskip hadde. De aller fleste hadde jernseptere med rundtjernsrekker forbundet med kjettinger over og forbi kranbjelken for å kunne ligge inn ankerne på bakken. (Notat av kapt. Alf Paulsen, Hisøy 1. nov. 1958)

Gave fra kaptein N.R. Nielsen, Arendal 6. nov. 1934.

Opprinnelig filreferanse i eDepoet: F0122_Fartøybilder-SMW_090525\Campbell IIIa
    Photo: Aust-Agder museum og arkiv – KUBEN (Opphavsrett)

Fartøybilder fra Agder Navn: Campbell Kjennetegn: JNBC Type: Bark Bygget: 1879 i Weymouth, Nova Scotia Hjemmehavn: Haugesund Drektighet: 1155 t Kilde: Veritas 1901 og Norske Or...