• Buss av merket Mercedes med dieselmotor. I rute mellom Eidsvoll og Skreia. Bilde fra Feiring. Buss-Olsen eide bussen.
15.02.2013:
Den første Mercedes bussen som Buss-Olsen (min bestefar) trafikkerte på strekningen Eidsvoll - Skreia.
Dette chassiet kjøpte Buss-Olsen av Bertel O. Steen på Frognerutstillingen sommeren i 1935. Den  ble umiddelbart kjørt til Fosserud & Nygård Karosseriverksted på Styri i Edsvoll (senere Sigurd Jensen Karosseriverksted) og kom i rute i 1936.
Denne ble byttet ut i 1937 med en større buss, som var avdelt med røkesalong bakerst. Jomfruturen var påskeaften 1937.
Skrevet av: Hans Fredrik Hansen
    Photo: Lars Bry / Museene i Akershus (Opphavsrett)

Buss av merket Mercedes med dieselmotor. I rute mellom Eidsvoll og Skreia. Bilde fra Feiring. Buss-Olsen eide bussen. 15.02.2013: Den første Mercedes bussen som Buss-Olsen (min bes...