• Sommeren 1955 fraktet et helikopter fra US Army utstyr og materialer fra Dokkenmoen til Mistbergtoppen. Det ble bygd en radiolinkstasjon el.likn. på toppen. Også i 1957 fraktet amerikanske helikoptre materialer til Mistbergtoppen. Dette var utvilsomt militære anlegg, en del av NATO-samarbeidet.
    Photo: Lars Bry / Museene i Akershus

Sommeren 1955 fraktet et helikopter fra US Army utstyr og materialer fra Dokkenmoen til Mistbergtoppen. Det ble bygd en radiolinkstasjon el.likn. på toppen. Også i 1957 fraktet ame...

Innkommet info fra Jo-Olav Bakken <jo.bakken@c2i.net>:
Helikopteret er av typen Sikorsky H-19A Chickasaw 52-7616 i fra US Army. .