• På et Samvirkelag eller en COOP landhandel.
12.04.2013:
Skrevet av: Jan Slaatbraaten
    Photo: Museene i Akershus (Opphavsrett)

På et Samvirkelag eller en COOP landhandel. 12.04.2013: Det er Råholt Samvirkelag bestyreren som er på bildet. Han heter Graftås. Kunden er Lina Nordheim Skrevet av: Jan Slaatbraat...

3 comments

• Dette er ca 1955. Vi flyttet til Råholt (fra Bergen) i romjula 1954 og hadde på forhånd lest om at Samvirkelaget hadde bygget om til selvbetjeningsbutikk på Råholt. Far var lærer på Råholtskolen. Butikken og Søndre Samfunn rett ved, og kiosken, var svart viktige elementer i tilværelsen min de neste årene. Jeg var da 10 år og het Kittang til etternavn. På søndre samfunn var det kino og bibliotek.