• Den 17. mai ble det holdt flere taler foran Eidsvollbygningen. Talen for dagen ble holdt av stortingspresident Jørgen Løvland, og det er trolig han som er taleren på dette bildet. Kong Haakon står til høyre for taleren med en hatt som skiller seg klart fra flosshatter og skalker. Bildet er tatt fra Eidsvollbygningen. I bakgrunnen porten og oppkjørselen til bygningen. Helt til høyre en tribune som var bygd for anledningen.
    Photo: Holmsen, Johannes Markus / Museene i Akershus (Opphavsrett)

Den 17. mai ble det holdt flere taler foran Eidsvollbygningen. Talen for dagen ble holdt av stortingspresident Jørgen Løvland, og det er trolig han som er taleren på dette bildet. ...

Utlånt til arkivet av Gunnar Johnsrud.