• Svartdahl Bruk
Bærepinneproduksjon. Demonstrasjon av maskiner. Nærbilde av telleverket. En bærepinne på vei ut av maskinen, sekk med pinner klar for tromling. Pinnene mates ut av maskinen på en måte som ligner patrontransporten i et automatgevær. Samtidig flytter telleverket ett hakk. Det går 50 hakk på en runde, og telleverket kan telle til 3 000 før det nullstilles. Per Iversen demonstrerer.
    Photo: Museene i Akershus (Opphavsrett)

Svartdahl Bruk Bærepinneproduksjon. Demonstrasjon av maskiner. Nærbilde av telleverket. En bærepinne på vei ut av maskinen, sekk med pinner klar for tromling. Pinnene mates ut av m...