• Hosneset, gnr 11 bnr 5 - fra medio 1960 tallet. .Opprinnelig en av plassene under Eikremsgardene på 1700 tallet.."Pe i Næsa" var en av de som bodde der på 1800 tallet..Har vært eid av flere siden selveie ble mulig. .Fra siste halvdel av 1800, har eierne vært Knut Hoksnes (ref annet bilde), Arne Stavset, Einar Austlid, Kristoffer Eikrem og Svein Eikrem. .Våningshuset er i dag utskilt fra det øvrige bruket som fritidsbolig.
    Photo: Widerøe / Romsdalsmuseet

Hosneset, gnr 11 bnr 5 - fra medio 1960 tallet. .Opprinnelig en av plassene under Eikremsgardene på 1700 tallet.."Pe i Næsa" var en av de som bodde der på 1800 tallet..Har vært eid...

1 comment

• Hosneset, G11/B5 - fra medio 1960 tallet.

Opprinnelig en av plassene under Eikremsgardene på 1700 tallet.

"Pe i Næsa" var en av de som bodde der på 1800 tallet.

Har vært eid av flere siden selveie ble mulig.

Våningshuset er i dag utskilt fra det øvrige bruket som fritidsbolig.