• Fiskerimuseet på Hjertøya, Bjørneremsstua. .Bjørneremsstua var sist ei fiskestue som sto på Lauvneset på Husøya ved Ona før den ble flyttet til Fiskerimuseet. Den ble sist brukt i 1934 (37?) av et båtlag fra Midøy. Siste eier var Tobias Bjørnerem. Til museet i sluttet av 1940 åra. .I bakgrunnen Brennevinsbua..Mer om fiskestuene: Fiskestuer på Romsdalskystenm av Jarle Sanden. Art. i Romsdalsmuseets årbok 1980, side 44-66.
    Photo: Jarle Sanden / Romsdalsmuseet

Fiskerimuseet på Hjertøya, Bjørneremsstua. .Bjørneremsstua var sist ei fiskestue som sto på Lauvneset på Husøya ved Ona før den ble flyttet til Fiskerimuseet. Den ble sist brukt i ...