• Molde sett fra nord., Det største flåtebesøk var i 1904. Keiser Wilhelm II hadde vært i Molde noen dager bare ledsaget av krysseren Hamburg og jageren Sleipner. Så kom 5 store dampskip med kull, og endelig en flåte av Tysklands største og mest moderne krigsskip, foruten depesjeskip og torpedobåter. Flåten hadde 6000 manns besetning..Det lå over 30 store fartøyer på Molde havn i ca 14 dager. .Dette panoramabildet har Kirkhorn laget fra de to bildene R.Fot.10231 og R.Fot.10230.
    Photo: Kirkhorn / Romsdalsmuseet

Molde sett fra nord., Det største flåtebesøk var i 1904. Keiser Wilhelm II hadde vært i Molde noen dager bare ledsaget av krysseren Hamburg og jageren Sleipner. Så kom 5 store damp...

1 comment

• Hei,

Jeg vil gjerne bestille dette bildet, til bruk i en bok om Keiser Wilhelm i Norge, skrevet av Svein Skotheim. Vi er litt sent ute, så ypperlig om jeg kan få bildet med det første.

Faktura merkes "Keiser Wilhelm" og sendes Spartacus forlag, Pb 2587 Solli 0203 Oslo