• Consul N.P Dahls landsted Humlehaven.."Humlehaven har sitt navn fra generalauditør Koren som dyrket humle her. Det var frk. Louise Johanne Gørvell som skapte den berømte hage. Den ble påbegynt i 1853, 3 år før hun giftet seg med den friftige og rike forretningsmannen N.P.Dahl. Bastian Dahls beskrivelse av hagen, som har med i indeks med nøyaktig nomenklatur mellom 800 og 900 arter og varianter".
    Photo: Axel Lindahl f.27.07.1841 d.11.12.1906 / Romsdalsmuseet

Consul N.P Dahls landsted Humlehaven.."Humlehaven har sitt navn fra generalauditør Koren som dyrket humle her. Det var frk. Louise Johanne Gørvell som skapte den berømte hage. Den ...