• Hollingsholmen fergekai. .Ferga som ligger til kai er MF Hjørundfjord som gikk i trekantsambandet Hollingsholmen-Aukra..Fergekaia ble åpnet 1.3.1970.
    Photo: Avisa Fylket / Romsdalsmuseet

4 comments

• Dette bildet er fra Hollingsholmen fergekai. Ferga som ligger til kai er MF Hjørundfjord som gikk i trekantsambandet Hollingsholmen-Aukra-Sundsbøen fra 1969 til 1973
  • Det må i tilfelle være en ny ferjekai som åpnet 1. april 1970. Det ble satt i gang ferjesamband Aukra-Hollingsholmen høsten 1948. Sommeren 1949 stod ferjekaia på Sundsbøen klar for trafikk, og det ble trekantsamband Hollingsholmen-Aukra-Sundsbøen. Dette trekantsambandet fortsatte helt til 1. april 1977 da ferjesambandet Mordalsvågen-Solholmen åpnet. Samtidig ble ferjekaia på Sundsbøen nedlagt.
  • Sundsbøen ble nedlagt februar-77 når Solholmen ble åpnet.
  • Fergekaia var i drift lenge før 1970, så info om at kaia ble åpnet 1.3.1970 må slettes.