• Mørelinjen A/S.(fra Oddbjørn Skjørsæter sine samlinger i Romsdalsarkivet)
    Photo: Romsdalsmuseet

Mørelinjen A/S.(fra Oddbjørn Skjørsæter sine samlinger i Romsdalsarkivet)

1 comment

• Dette er en Volvo B10M personbuss med 46 sitteplasser. Dette er en 1980-modell og ble satt inn i rutene Trondheim-Molde/Kristiansund over Surnadal og Tingvoll. Den ble dessuten brukt til turkjøring.

Mørelinjen A/S fikk levert to like busser i juli 1980. Karosseriet på bussene ble bygd ved Vestfold Bil og Karosseri (VBK) i Horten. Dette er et leveransefoto tatt ved Borre kirke som ligger i nærheten av karosserifabrikken. Nummer 45805 er antakelig bussens byggenummer hos VBK.

De to bussene fra juli 1980 fikk internnummer 41 og 45. Nr. 45 ble registrert UX27041 og nr. 41 fikk nummer UX27031.