• Bussen er avskiltet, men har internnummer 56 (se bak framdøra). Den ble levert ny til Aarø-Batnfjord-Kleive Auto (Molde Bilruter var navnet fra 1979) høsten 1978. Det var en Scania BF111 kombinertbuss med 20 passasjerplasser og stort godsrom. Den gikk i mange år som turnebuss for Regionteatret i Møre og Romsdal - Teatret vårt, i Molde, men også i lokale ruter. Karosseriet er levert av VBK (Vestfold Bil og Karosseri). Bussen ble solgt ut fra Molde Bilruter i 1992, og bildet er sannsynligvis tatt etter at den ble tatt ut av trafikk og lagt ut for salg. Den var registrert KZ25976...(fra Oddbjørn Skjørsæter sine samlinger i Romsdalsarkivet)
    Photo: Romsdalsmuseet

Bussen er avskiltet, men har internnummer 56 (se bak framdøra). Den ble levert ny til Aarø-Batnfjord-Kleive Auto (Molde Bilruter var navnet fra 1979) høsten 1978. Det var en Scania...

1 comment