• B/F Gaute bygd 1932 solgt 1968..På dette bildet av B/F "Gaute" framstår fartøyet litt annerledes enn på de tidlige bildene. "Gaute" var bygd og overlevert i mai 1932. Skroget var opprinnelig lysgrått. I 1955 ble "Gaute" overtatt av Møre og Romsdal Fylkesbåtar (MRF) og satt inn i ulike ferjeruter. I 1957 ble det originale overbygget fjernet og erstattet av et mindre overbygg på babord side. Det åpnet muligheten for gjennomkjøring for høyere kjøretøyer. Skroget ble malt svart som andre MRF-fartøyer, og på bildet ser vi MRF-flagget over styrhuset.
    Photo: Romsdalsmuseet

B/F Gaute bygd 1932 solgt 1968..På dette bildet av B/F "Gaute" framstår fartøyet litt annerledes enn på de tidlige bildene. "Gaute" var bygd og overlevert i mai 1932. Skroget var o...

2 comments

• På dette bildet av B/F "Gaute" framstår fartøyet litt annerledes enn på de tidlige bildene. "Gaute" var bygd og overlevert i mai 1932. Skroget var opprinnelig lysgrått. I 1955 ble "Gaute" overtatt av Møre og Romsdal Fylkesbåtar (MRF) og satt inn i ulike ferjeruter. I 1957 ble det originale overbygget fjernet og erstattet av et mindre overbygg på babord side. Det åpnet muligheten for gjennomkjøring for høyere kjøretøyer. Skroget ble malt svart som andre MRF-fartøyer, og på bildet ser vi MRF-flagget over styrhuset.
  • Kilden til data om B/F "Gaute" er Ulstein, R. (1995). Som skyttel i vev (bind 1). Molde: Møre og Romsdal fylkesbåtar.