• Et tidsbilde fra kjøkkenet i Julsundvegen 35. Hvem husker ikke Kuréren - en flyttbar radio som kunne.brukes hvor som helst, inne som ute? Ved siden av på respatexhylla står sitronflaske, kaffe og den velkjente.boksen med GOLDEN EXTRA LYS SIRUP. Vi ser også en nymotens termokanne – TV-kanna var praktisk.når hele familien satt benket foran Fjernsynet for å få med seg «Kvitt eller dobbelt». Og under hylla henger.en seksjon som fantes i de fleste kjøkken på 60-tallet, med plastskuffer for mel, sukker, potetmel og erter,.samt mindre krydderskuffer, som inneholdt o´boy-poser med muskat, nellik, kardemonne og ingefær. I dag.kalles disse kjøkkenhyllene «retro» og er svært så ettertraktet blant ungdom. Heklede grytekluter hører.selvsagt med, her i en pynteutgave.
    Photo: Johnny Bratseth / Romsdalsmuseet

Et tidsbilde fra kjøkkenet i Julsundvegen 35. Hvem husker ikke Kuréren - en flyttbar radio som kunne.brukes hvor som helst, inne som ute? Ved siden av på respatexhylla står sitronf...