• Straumsnes Billag..Straumsnes Billag startet i 1928 med ruter Kvisvik-Kanestraum-Treekrem. I 1938 ble rutene forlenget til Kristiansund. I 1955 ble selskapets ruter overtatt av Kristiansund-Oppdal Auto. Hovedperson i selskapet og sjåfør var Kristian Ødegård som står ved bussen på bildet til venstre..T-6726. Bedford OB / Brd. Solheimdal. 26 spl. 31/5 - 1951 (1950-mod. chassis)
    Photo: Romsdalsmuseet

Straumsnes Billag..Straumsnes Billag startet i 1928 med ruter Kvisvik-Kanestraum-Treekrem. I 1938 ble rutene forlenget til Kristiansund. I 1955 ble selskapets ruter overtatt av Kri...

1 comment

• Straumsnes Billag startet i 1928 med ruter Kvisvik-Kanestraum-Treekrem. I 1938 ble rutene forlenget til Kristiansund. I 1955 ble selskapets ruter overtatt av Kristiansund-Oppdal Auto. Hovedperson i selskapet og sjåfør var Kristian Ødegård som står ved bussen på bildet til venstre. Kilde: Arkivmateriale etter Oddbjørn Skjørsæter ved Romsdalsmuseet.