• Tatt på 1950-tallet uti Fræna en plass, mulig på Hustad/Nyjordet?. .Fotograf er mest sannsynlig Kåre Staurset som er sønn av Agnes og Peder. .Bilen er en 1939 Ford V8. .Bilturen gikk fra Molde til Hustad (Nerland) for å besøke Peders søster Paula Nerland og hennes familie. .(Om denne familien finner man mer om i Bygdebok for Holm Sokn bind 2, s. 731).
    Photo: Romsdalsmuseet

Tatt på 1950-tallet uti Fræna en plass, mulig på Hustad/Nyjordet?. .Fotograf er mest sannsynlig Kåre Staurset som er sønn av Agnes og Peder. .Bilen er en 1939 Ford V8. .Bilturen gi...

1 comment

• Bilen er ikke en coupe, men en firedørs, femseters sedan (eller "fordor sedan" som det het på Ford-engelsk. Karosseritypen coupe var en lukket toseter, naturlig nok med bare to dører.