• Ved jernbanekaia..Skuta er "Romsdølen" av Molde, M.90.SA..Båten er registrert som fiskebåt. "M.90.SA": M betyr Møre og Romsdal, 90 er nummer, og SA står for Sør-Aukra kommune, som omtrent tilsvarer dagens Midsund kommune...Båtens eier var Engvald Ræstad. Båten ble kjøpt fra Tomrefjord verft. Motoren fra Brunvold i Molde. Ble brukt til gjennoppbygginga av Finnmark og etter dette som fiskebåt.
    Photo: Romsdalsmuseet

Ved jernbanekaia..Skuta er "Romsdølen" av Molde, M.90.SA..Båten er registrert som fiskebåt. "M.90.SA": M betyr Møre og Romsdal, 90 er nummer, og SA står for Sør-Aukra kommune, som ...

1 comment

• Båten er registrert som fiskebåt. "M.90.SA": M betyr Møre og Romsdal, 90 er nummer, og SA står for Sør-Aukra kommune, som omtrent tilsvarer dagens Midsund kommune.