• Våningshuset og stabburet på garden Bøler i Enebakk. Begge bygningene var laftekonstruksjoner med utvendig panel, som antakelig var rødmalte.  Våningshuset hadde to etasjer og et tilbygd trapperom på sørsida, som er baksida av bygningen. To voksne og to barn sto ved inngangen, og en mann befant seg på en bergskrent til høyre for bygningen da fotografiet ble tatt. Gardstunet var omgitt av lauvtrær. I bakgrunnen skimtes åser med barskog.  Et kryss på kopien markerer er plassert over Enebakk prestegardsskog. Dette er et vinteropptak som skal være fra 1910.

En eldre beskrivelse av de to avbildete bygningene - fra 1846 - finnes under fanen «Opplysninger».
    Photo: Ielstrup, Henrik Jacob / Anno Norsk skogmuseum

Våningshuset og stabburet på garden Bøler i Enebakk. Begge bygningene var laftekonstruksjoner med utvendig panel, som antakelig var rødmalte. Våningshuset hadde to etasjer og et t...