• Våningshuset på garden Bøler i Enebakk. Fotografiet er tatt fra gardstunet. Det dreier seg om en toetasjes laftet bygning med utvendig bordkledning. Kledningen var malt, antakelig med rød farge. Hovedinngangen befant seg midt på fasaden, der det er ei dobbeltdør med en åpen veranda foran. Bygningen hadde krumtegl som taktekkinhsmateriale og to piper.  En mann og et barn stod ved husveggen, ei kvinne på verandaen da dette bildet ble tatt. Dette er et vinteropptak som skal være gjort i 1910.

En branntakstbeskrivekse av denne bygningen fra et tidligere tidspunkt - 1846 - finnes under fanen
    Photo: Ielstrup, Henrik Jacob / Anno Norsk skogmuseum

Våningshuset på garden Bøler i Enebakk. Fotografiet er tatt fra gardstunet. Det dreier seg om en toetasjes laftet bygning med utvendig bordkledning. Kledningen var malt, antakelig ...