• Ny sporvogn fra Strømmens Værksted/NEBB til Trondheim Sporvei
    Photo: Schrøder / Sverresborg Trøndelag Folkemuseum (Opphavsrett)

Ny sporvogn fra Strømmens Værksted/NEBB til Trondheim Sporvei

3 comments

• Bildet forestiller en av de 10 boggivognene som Strømmens Værksted/NEBB leverte til Trondheim Sporvei i 1949. Alle vognene gikk for øvrig tapt i den store sporveisbrannen i 1956.
  • Ser en godt etter så står vognomret oppe på veggen forsan holdestangen bak. Og der stård det nr. 46. Det er fire bilder i denne serien av vogn 46. Dem hadde dette arkivnr hos Schrøder V -13691 - 49 Mvh. Erland