• Glitten til PM 3 ved Drammenselvens Papirfabrikker på Modum i Buskerud, slik den så ut i 1955.  Glitten består av en vertikal stabel med stålvalser.  Papiret passerer mellom valsene - ovenfra og nedover - på sin veg fra kjølesylinderen til opprullinga på "tambur".  Glitten hadde to funksjoner: Den skulle glatte ut ujevnheter i papiret og korrigere skjevheter i papirbanen, samtidig som den skulle gi papiret en blank overflate.
    Photo: Skjelbred, Harry / Anno Norsk skogmuseum

Glitten til PM 3 ved Drammenselvens Papirfabrikker på Modum i Buskerud, slik den så ut i 1955. Glitten består av en vertikal stabel med stålvalser. Papiret passerer mellom valsen...