• Opphopning av kubb utenfor Drammenselvens Papirfabrikker ved Geithusfossen på Modum i Buskerud.  Fotografiet er tatt sørfra mot fabrikkanlegget, med kjerraten omtrent midt i bildeflata.  Mellom kjerraten, kubbhaugene og fabrikkbygningene går det ei jernbanebru.  Papirfabrikken hadde nemlig sidespor fra Geithus stasjon på Randsfjordbanen.  Bakenfor skimtes fabrikkbygningene til venstre og gavlene på det dengang nedbrente nye sliperiet til høyre. Fotografiet ble tatt en augustdag i 1952.
    Photo: Skjelbred, Harry / Anno Norsk skogmuseum

Opphopning av kubb utenfor Drammenselvens Papirfabrikker ved Geithusfossen på Modum i Buskerud. Fotografiet er tatt sørfra mot fabrikkanlegget, med kjerraten omtrent midt i bildef...

Stempel m. blyantinnskrifter på baksida av kopien:

Arkivplass og nr. : D-2-1-1
Nr. på film: 14