• Interiør fra laboriatoriebygningen til A/S Buskerud Papirfabrikk på Åssida i Drammen (den gang i Lier kommune).  Laboratoriet lå i et ombygd bryggerhus på Bergskaug, et gammelt gardstun som lå vis a vis fabrikken.  Fotografiet viser et rom med faspanelte vegger og tak.  Langs veggen til venstre i bildet er det plassert en benk med diverse instrumenter.  En middelaldrende mann i kvit frakk sitter ved benken og undersøker prøver han har foran seg.

Laboratoriebygningens eksteriør er avbildet på SJF-F. 000617.  SJF-F. 000619 - SJF-F. 620 og SJF-F. 000622 - SJF-F. 000623 viser andre deler av interøret i bygningen.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

"1936 Laboratoriet III Klimarummet"