• Gruppebilde av 4. tropp under skogrekruttskolen på Rogaland Jordbruksskule på Tveit i Nedstrand (Tysvær) i 1936.  Gruppa besto av 19 menn, de fleste unge karer i lyse skjorter, enkelte av dem med militære luer på hodet.  Til høyre i gruppa sitter to karer i uniform, antakelig offiserer.  Karene sitter på bakken i litt skrånende terreng, omgitt av furuskog med en del innslag av lauvtrær.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Gruppebilde av 4. tropp under skogrekruttskolen på Rogaland Jordbruksskule på Tveit i Nedstrand (Tysvær) i 1936. Gruppa besto av 19 menn, de fleste unge karer i lyse skjorter, enk...