• Gruppe av unge, uniformerte mannskaper, fotografert i forbindelse med skogrekruttskolen på Rogaland Jordbruksskule på Tveit i Nedstrand (Tysvær) i 1936.  Gruppa består av ti sittende karer (foran) og elleve stående menn (bak).  De fleste av dem har mørke uniformsjakker og militære luer med blanke skygger.  Noen av karene som sitter foran har skyveklaver i hendene, noe som tyder på at fotografiet er tatt i samband med en opplæringssekvens.  Karene sitter på en liten bergnabb.  Bak dem ser vi kronene på en del furutrær.  Bildet er tatt av fylkesskogmester Johs. M. Anderssen.
    Photo: Anderssen, Johannes Markus (Johs. M. ) / Anno Norsk skogmuseum

Gruppe av unge, uniformerte mannskaper, fotografert i forbindelse med skogrekruttskolen på Rogaland Jordbruksskule på Tveit i Nedstrand (Tysvær) i 1936. Gruppa består av ti sitten...