• Informasjonsskilt om «fløytningsminner» ved riksveg 364 («Hovinvegen») i Notodden kommune i Telemark.  Det dreier seg om et blått skilt på to galvaniserte jernstolper.  Øverst på skiltet er det et kvitt kvadrat med en valknute – et kringleformet korssymbol – som viser at trafikantene nærmer seg severdigheter.  En kvit tekst under valknuten forteller at det dreier seg om «Fløytningsminner» med avkjøring fra Hovinvegen en kilometer lengre framme (ved Hegnadalen).  Kulturminnene det dreier seg om er Raudammen og Rautunnelen, hvor forholdene er tilrettelagt for publikum i form av en kultursti.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Informasjonsskilt om «fløytningsminner» ved riksveg 364 («Hovinvegen») i Notodden kommune i Telemark. Det dreier seg om et blått skilt på to galvaniserte jernstolper. Øverst på s...