• Interiør fra Klevfos Cellulose- & Papirfabrik i Løten i Hedmark, som siden 1986 har vært drevet som Klevfos industrimuseum.  Dette fotografiet er fra flisloftet, som ligger i den øvre delen av kokeribygningen. Hit ble flisa løftet av en koppelevator fra det tilstøtende hoggerilokalet.  På flilsloftet ble celluloseflisa lagret til kokeren skulle fylles opp.  Lagerlokalet var det rommet vi ser på dette fotografiet.  Det hadde bordvegger og var bygd sentralt i den teglmurte kokeribygningen, omgitt av frie passasjer på alle sider.  I forgrunnen til venstre ser vi rekkverket rundt trakta ned til kokeren.  På veggen til høyre i bildet ser vi en «innkasset» luftekanal som skulle være avløp for damp fra cellulosekokeren. Ådalsbruk.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Interiør fra Klevfos Cellulose- & Papirfabrik i Løten i Hedmark, som siden 1986 har vært drevet som Klevfos industrimuseum. Dette fotografiet er fra flisloftet, som ligger i den ø...

Dokumentasjonsfotografering av Klevfos, utført av OT-Ljøstad i 2005.