• Fra oppsetningen av stykket "Före slaget" på Stiklestad rundt Olsoktider.Stykket er satt iscene av Gisle Straume, som også i dette tilfellet har rollen som Olav den Hellige. I alt er det 200 skuespillere i stykket, som omhandler en del av Olav den Helliges saga der Olavs hær kommer til Verdalen og stanser på gården Suul. Bonden på Suul blir trist fordi hermennene trøkker ned åker. Olav lover at åkeren skal reise seg igjen og det gjør den. Bildet viser biskop Grimkjell som trofast stod ved kongens side og trodde på sin og sin konges oppgave.
    Photo: Tjønneland, Olav / Norsk Folkemuseum

Fra oppsetningen av stykket "Före slaget" på Stiklestad rundt Olsoktider.Stykket er satt iscene av Gisle Straume, som også i dette tilfellet har rollen som Olav den Hellige. I alt ...