• Skadet elektrisk lokomotiv.
Sansynligvis sto et tysk "orlobertog" i spor 4 på Narvik stasjon, Ofotbanen. Et elektrisk .lokomotiv kom fra lokstallen og skulle inn i spor 1 på Narvik stasjon. Uheldigvis var det ikke middel (plass) mellom siste vogn i "olobertoget" og sporet inn til sppor 1, slik at venstre side på lokomotivet kolliderte med bakerste vogn`s høyre side. Ulykken skjedde 28.05.1942..  Lokfører Schille (far til lokfører Arne Schille) ble drept.
    Photo: Museum Nord (Opphavsrett)

Skadet elektrisk lokomotiv. Sansynligvis sto et tysk "orlobertog" i spor 4 på Narvik stasjon, Ofotbanen. Et elektrisk .lokomotiv kom fra lokstallen og skulle inn i spor 1 på Narvik...

Tog 9831`s avsporing i Katterat lørdag 2.7.77.

Lokfører: K.A. Edvardsen
Lokførerass: P.O. Simonsen