• Christiansenshuset. Bildet er tatt fra nord og ser sørover Strandgt. Bebyggelsen på Risøy er ennå nokså spredt, dette er før det bygges konsentrert boligbebyggelse på Risøy. Til v. i bildet et stort klassisistisk hus med valmet tak. Foran huset, til h. i bildet ses et hagegjerde og i hagen et lyshus. Nedenfor huset ligger en nokså bred gate med tett bebyggelse på h. side, lenger inn i bildet på begge sider. Utenfor skimtes et sund og en øy med rel. spredt bebyggelse. I bakgrunnen ses et tårnet på det gamle rådhuset.
    Photo: Haugalandmuseet

Christiansenshuset. Bildet er tatt fra nord og ser sørover Strandgt. Bebyggelsen på Risøy er ennå nokså spredt, dette er før det bygges konsentrert boligbebyggelse på Risøy. Til v....