• Bildet viser den gamle busshodeplassen i Haugesund. Til venstre L-7140, dernest L-7770 og L-7466. Den førstnevnte er Karmøyruta, den neste Haugesund - Skjold og den siste sikkert en lastebil fra meieriet. I bakgrunnen ses Høie-ruta sammen med to andre busser. Oppå platået, i  Skåregt. ses tre busser og to lastebiler. Tilhenger ser ut til å ha vært svært vanlig, for både Karmøy-ruta og Skjold-ruta har det, den siste, til og med innelukket til personbefordring. Buss nr. 2 fra v. i Skåregt. ser ut til å være Førre-bussen. Holdeplassen ble åpnet i 1925 og ble brukt fram til 1955/56.
    Photo: Haugalandmuseet

Bildet viser den gamle busshodeplassen i Haugesund. Til venstre L-7140, dernest L-7770 og L-7466. Den førstnevnte er Karmøyruta, den neste Haugesund - Skjold og den siste sikkert e...

1 comment

• I ekspedisjonsbygget til venstre lå kontorer i andre og vareekspedisjon med luker for ymse ruter dessuten toalett og venterom, vareutlevering tunge varer under halvtaket som har rampe, lette varer i bakken rundt halvtakhjørnet. På øvre platå helt til venstre lå bensin stasjon, Standard bensin, ved den hvite veggen lå bil oppkjøringsbokk for smøring av understell, grease for kingbolter styrestag hjullager og fjører, oljeskift hver 3000km . . . samme sted etablertes et tilfluktsrom i WWII med steinkasser