• Bilde av skogsmaskinfører Thorbjørn Hansen. Ved opprydning av vindfelte trær skaper det en ekstra utfordring i arbeidet, ved at maskinføreren i liten grad har oversikt over området som Thorbjørn viser på bildet, der stokken kappes fra rota. Av den grunn risikerer man å kappe feil, og ødelegge kjede på maskinen.

Bildet er tatt på en hogstflate i Sormerudskogen i Elverum, hvor det var et stort felt med stormfelte trær øst for Rv. 2. Bildet er tatt i forbindelse med dokumentasjon av skader etter stormen Dagmar som herjet i romjula 2011. Opprydningsarbeidet foregikk fortsatt i mai 2012, da Norsk Skogmuseum dokumenterte dette arbeidet.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Bilde av skogsmaskinfører Thorbjørn Hansen. Ved opprydning av vindfelte trær skaper det en ekstra utfordring i arbeidet, ved at maskinføreren i liten grad har oversikt over området...