• Enligt fotografens noteringar: "Festab norrifrån, i förgrunden sten... som för många år sedan var av de viktigaste näringsgrenarna i Sotenäset. Numera importeras den ifrån Portugal. Hela Sotenäsets alla stenbrott inventeras nu av kommunen och töms på skrotsten, det lär vara en bra affär för kommunen. En del av skrotet går till Danmark på stora pråmar och en del skall användas vid Öresundbrobygget."
Fototid: 1996-01-19.
    Photo: Albinsson, Rolf / Bohusläns museum

Enligt fotografens noteringar: "Festab norrifrån, i förgrunden sten... som för många år sedan var av de viktigaste näringsgrenarna i Sotenäset. Numera importeras den ifrån Portugal...

Samtidigt förvärvat: Sverige i blixtbelysning, UMFA53734:0001-0760