• Portrett av generalauditør (generaladvokat, dvs. den øverste militære påtalemyndighet) Ole Christopher Wessel, Hafslund, Skjeberg. Reprodusert fra et maleri.
Wessel født 1742 død 1794, gift med Maren Juel. Han var bror til dikteren Johan Herman Wessel.
Portrettet er malt av C.A. Lorentzen i 1792 og eies av Oslo Museum, avd. Oslo Bymuseum.
    Photo: Lorentzen, Chr. Aug / Østfold fylkes billedarkiv

Portrett av generalauditør (generaladvokat, dvs. den øverste militære påtalemyndighet) Ole Christopher Wessel, Hafslund, Skjeberg. Reprodusert fra et maleri. Wessel født 1742 død 1...

1 comment

• Ikke generaldirektør, men generalauditør (generaladvokat, dvs. den øverste militære påtalemyndighet) .