• «Sverre Asserson (38år) er prosjektdirektør for Gullfaks B-prosjektet. Han er utdannet siviløkonom fra Universitetet i Mannheim i Vest-Tyskland i 1969. Asserson ble ansatt som innkjøpssjef i Statoil i 1978. Før den tid arbeidet han hos Aker Offshore Contracting og Akergruppen. Sverre Asserson har deltatt i byggingen av Beryl A-plattformen og de tre plattformene B, C og D på Brent-feltet. Han har videre deltatt i byggingen av Statfjord A-plattformen og var en tid prosjektleder for skaftutrustningen av Statfjord A på Stord»
    Photo: Norsk Oljemuseum

«Sverre Asserson (38år) er prosjektdirektør for Gullfaks B-prosjektet. Han er utdannet siviløkonom fra Universitetet i Mannheim i Vest-Tyskland i 1969. Asserson ble ansatt som innk...