• Buss med åpent tak fra "Troms innland rutebilsentral". Det er elleve passasjerer i bussen og en sjåfør. Målselv i bakgrunnen.  Bildet er tatt på Leirbrekkmo mot Istindene.
    Photo: Kulturhistoriske samlinger (MUST)

Buss med åpent tak fra "Troms innland rutebilsentral". Det er elleve passasjerer i bussen og en sjåfør. Målselv i bakgrunnen. Bildet er tatt på Leirbrekkmo mot Istindene.

1 comment

• Det står vel ikke "Troms innland rutebilsentral" på bussen, men derimot ""Troms innland Rutebilselslap", seinere forkortet "Troms Innland Rutebil" eller TIRB. Dette selskapet dominerte kollektivtrafikken på vei i Indre Troms, og med langruter til Narvik, Tromsø og nordover til Alta og sommerstid til Lakselv (Nord-Norge-Bussen). Selskapet ble grunnlagt i 1919 og eksisterte under navnet/ forkortelsen TIRB ca. 90 år.