• Fra foredragsrekken "Landmålerlivet i Finnmark"  v/Axel Printz : Innover vidda.( X-4.Laksefjordvidda-år1938).
Per Holm Pedersen Varsi går med kløvhest.
Berit Inga Pedersdatter Varsi går med hest med slede.
    Photo: Printz, Axel / Norsk Kartmuseum

Fra foredragsrekken "Landmålerlivet i Finnmark" v/Axel Printz : Innover vidda.( X-4.Laksefjordvidda-år1938). Per Holm Pedersen Varsi går med kløvhest. Berit Inga Pedersdatter Vars...

Kommentarer fra digitaltmuseum.no:
Viddasønn på oppdrag til laksefjordvidda 1938.

• Viddasønn på oppdrag til laksefjordvidda 1938
  • På bildet Fra v. Per Holm Pedersen Varsi, med kløv hesten
    og Berit Inga Pedersdatter Varsi, hest med slede, rettelse av navnet , 16 år på bilde. De to andre, landmålere med utstyr fraktes fra Sirbma til Laksefjordvidda/ Lagesduoddari.
    Sikker med navn av personene, med rettelse.

• På bildet Fra v. Per Holm Pedersen Varsi, med kløv hesten
    Sikker med navn av personene, med rettelse.