• Alle tre deler laget av tre. Tvorene er laget av tre og har ingen farge. Den ene (A) er lengre og større enn den andre (B). B er litt defekt i skaftet. Et langt treskaft med fem sprikende tretinner i bunnen. Den minste har også to brukkede tretinner. Tvoren ble brukt til å røre i jerngryten med når en laget graut og gome. Trevispen (C) er laget av tre. 14 små trepinner bundet sammen av to metalltråder. Denne bunten av trepinner ble så brukt som visp.
    Photo: Lindesnes Bygdemuseum

To tre tvore og en trevisp