• Motivene på tavlene er autentiske, gamle norske lovskrifter, hovedsakelig fremstilt speilvendt. I hele inngangspartiet er Grunnloven skrevet i hvit skrift på svarte porselenstavler. På denne måten understrekes fundamentet som rettsvesenet og samfunnet er bygget på. Den svarte fargen understreker det monumentale og alvoret som preger aktiviteten i tinghuset.

Utsmykkingen er blitt til over en to års periode og i løpet av denne tiden har kunstneren også kommentert aktuelle rettssaker. Lovtavlene i etasjene videre oppover er basert på Straffeprosessloven og utdrag av Magnus Lagabøters Landslov. Dette gjelder først og fremst den hvite veggen med svart skrift i 5.etasje.

Etterhvert som man går opp trappene forandrer skriften seg, og i 4. etasje er det klare assosiasjoner til graffiti. Forandringen av skriften representerer derved også et tidsforløp, fra 1814 til vår egen samtid. På denne måten ligger det en symbolsk tilknytning til våre tradisjoner, bl. a. om Lov, Sannhet og Rett slik det står skrevet over det gamle tinghuset.
    Photo: Cathrine Wang / KORO / Kunst i offentlige rom
  • Motivene på tavlene er autentiske, gamle norske lovskrifter, hovedsakelig fremstilt speilvendt. I hele inngangspartiet er Grunnloven skrevet i hvit skrift på svarte porselenstavler. På denne måten understrekes fundamentet som rettsvesenet og samfunnet er bygget på. Den svarte fargen understreker det monumentale og alvoret som preger aktiviteten i tinghuset.

Utsmykkingen er blitt til over en to års periode og i løpet av denne tiden har kunstneren også kommentert aktuelle rettssaker. Lovtavlene i etasjene videre oppover er basert på Straffeprosessloven og utdrag av Magnus Lagabøters Landslov. Dette gjelder først og fremst den hvite veggen med svart skrift i 5.etasje.

Etterhvert som man går opp trappene forandrer skriften seg, og i 4. etasje er det klare assosiasjoner til graffiti. Forandringen av skriften representerer derved også et tidsforløp, fra 1814 til vår egen samtid. På denne måten ligger det en symbolsk tilknytning til våre tradisjoner, bl. a. om Lov, Sannhet og Rett slik det står skrevet over det gamle tinghuset.
    Photo: Cathrine Wang / KORO / Kunst i offentlige rom
  • Motivene på tavlene er autentiske, gamle norske lovskrifter, hovedsakelig fremstilt speilvendt. I hele inngangspartiet er Grunnloven skrevet i hvit skrift på svarte porselenstavler. På denne måten understrekes fundamentet som rettsvesenet og samfunnet er bygget på. Den svarte fargen understreker det monumentale og alvoret som preger aktiviteten i tinghuset.

Utsmykkingen er blitt til over en to års periode og i løpet av denne tiden har kunstneren også kommentert aktuelle rettssaker. Lovtavlene i etasjene videre oppover er basert på Straffeprosessloven og utdrag av Magnus Lagabøters Landslov. Dette gjelder først og fremst den hvite veggen med svart skrift i 5.etasje.

Etterhvert som man går opp trappene forandrer skriften seg, og i 4. etasje er det klare assosiasjoner til graffiti. Forandringen av skriften representerer derved også et tidsforløp, fra 1814 til vår egen samtid. På denne måten ligger det en symbolsk tilknytning til våre tradisjoner, bl. a. om Lov, Sannhet og Rett slik det står skrevet over det gamle tinghuset.
    Photo: Cathrine Wang / KORO / Kunst i offentlige rom
  • Motivene på tavlene er autentiske, gamle norske lovskrifter, hovedsakelig fremstilt speilvendt. I hele inngangspartiet er Grunnloven skrevet i hvit skrift på svarte porselenstavler. På denne måten understrekes fundamentet som rettsvesenet og samfunnet er bygget på. Den svarte fargen understreker det monumentale og alvoret som preger aktiviteten i tinghuset.

Utsmykkingen er blitt til over en to års periode og i løpet av denne tiden har kunstneren også kommentert aktuelle rettssaker. Lovtavlene i etasjene videre oppover er basert på Straffeprosessloven og utdrag av Magnus Lagabøters Landslov. Dette gjelder først og fremst den hvite veggen med svart skrift i 5.etasje.

Etterhvert som man går opp trappene forandrer skriften seg, og i 4. etasje er det klare assosiasjoner til graffiti. Forandringen av skriften representerer derved også et tidsforløp, fra 1814 til vår egen samtid. På denne måten ligger det en symbolsk tilknytning til våre tradisjoner, bl. a. om Lov, Sannhet og Rett slik det står skrevet over det gamle tinghuset.
    Photo: Cathrine Wang / KORO / Kunst i offentlige rom
  • Motivene på tavlene er autentiske, gamle norske lovskrifter, hovedsakelig fremstilt speilvendt. I hele inngangspartiet er Grunnloven skrevet i hvit skrift på svarte porselenstavler. På denne måten understrekes fundamentet som rettsvesenet og samfunnet er bygget på. Den svarte fargen understreker det monumentale og alvoret som preger aktiviteten i tinghuset.

Utsmykkingen er blitt til over en to års periode og i løpet av denne tiden har kunstneren også kommentert aktuelle rettssaker. Lovtavlene i etasjene videre oppover er basert på Straffeprosessloven og utdrag av Magnus Lagabøters Landslov. Dette gjelder først og fremst den hvite veggen med svart skrift i 5.etasje.

Etterhvert som man går opp trappene forandrer skriften seg, og i 4. etasje er det klare assosiasjoner til graffiti. Forandringen av skriften representerer derved også et tidsforløp, fra 1814 til vår egen samtid. På denne måten ligger det en symbolsk tilknytning til våre tradisjoner, bl. a. om Lov, Sannhet og Rett slik det står skrevet over det gamle tinghuset.
    Photo: Cathrine Wang / KORO / Kunst i offentlige rom
  • Motivene på tavlene er autentiske, gamle norske lovskrifter, hovedsakelig fremstilt speilvendt. I hele inngangspartiet er Grunnloven skrevet i hvit skrift på svarte porselenstavler. På denne måten understrekes fundamentet som rettsvesenet og samfunnet er bygget på. Den svarte fargen understreker det monumentale og alvoret som preger aktiviteten i tinghuset.

Utsmykkingen er blitt til over en to års periode og i løpet av denne tiden har kunstneren også kommentert aktuelle rettssaker. Lovtavlene i etasjene videre oppover er basert på Straffeprosessloven og utdrag av Magnus Lagabøters Landslov. Dette gjelder først og fremst den hvite veggen med svart skrift i 5.etasje.

Etterhvert som man går opp trappene forandrer skriften seg, og i 4. etasje er det klare assosiasjoner til graffiti. Forandringen av skriften representerer derved også et tidsforløp, fra 1814 til vår egen samtid. På denne måten ligger det en symbolsk tilknytning til våre tradisjoner, bl. a. om Lov, Sannhet og Rett slik det står skrevet over det gamle tinghuset.
    Photo: Cathrine Wang / KORO / Kunst i offentlige rom
  • Motivene på tavlene er autentiske, gamle norske lovskrifter, hovedsakelig fremstilt speilvendt. I hele inngangspartiet er Grunnloven skrevet i hvit skrift på svarte porselenstavler. På denne måten understrekes fundamentet som rettsvesenet og samfunnet er bygget på. Den svarte fargen understreker det monumentale og alvoret som preger aktiviteten i tinghuset.

Utsmykkingen er blitt til over en to års periode og i løpet av denne tiden har kunstneren også kommentert aktuelle rettssaker. Lovtavlene i etasjene videre oppover er basert på Straffeprosessloven og utdrag av Magnus Lagabøters Landslov. Dette gjelder først og fremst den hvite veggen med svart skrift i 5.etasje.

Etterhvert som man går opp trappene forandrer skriften seg, og i 4. etasje er det klare assosiasjoner til graffiti. Forandringen av skriften representerer derved også et tidsforløp, fra 1814 til vår egen samtid. På denne måten ligger det en symbolsk tilknytning til våre tradisjoner, bl. a. om Lov, Sannhet og Rett slik det står skrevet over det gamle tinghuset.
    Photo: Cathrine Wang / KORO / Kunst i offentlige rom
  • Motivene på tavlene er autentiske, gamle norske lovskrifter, hovedsakelig fremstilt speilvendt. I hele inngangspartiet er Grunnloven skrevet i hvit skrift på svarte porselenstavler. På denne måten understrekes fundamentet som rettsvesenet og samfunnet er bygget på. Den svarte fargen understreker det monumentale og alvoret som preger aktiviteten i tinghuset.

Utsmykkingen er blitt til over en to års periode og i løpet av denne tiden har kunstneren også kommentert aktuelle rettssaker. Lovtavlene i etasjene videre oppover er basert på Straffeprosessloven og utdrag av Magnus Lagabøters Landslov. Dette gjelder først og fremst den hvite veggen med svart skrift i 5.etasje.

Etterhvert som man går opp trappene forandrer skriften seg, og i 4. etasje er det klare assosiasjoner til graffiti. Forandringen av skriften representerer derved også et tidsforløp, fra 1814 til vår egen samtid. På denne måten ligger det en symbolsk tilknytning til våre tradisjoner, bl. a. om Lov, Sannhet og Rett slik det står skrevet over det gamle tinghuset.
    Photo: Cathrine Wang / KORO / Kunst i offentlige rom
  • Motivene på tavlene er autentiske, gamle norske lovskrifter, hovedsakelig fremstilt speilvendt. I hele inngangspartiet er Grunnloven skrevet i hvit skrift på svarte porselenstavler. På denne måten understrekes fundamentet som rettsvesenet og samfunnet er bygget på. Den svarte fargen understreker det monumentale og alvoret som preger aktiviteten i tinghuset.

Utsmykkingen er blitt til over en to års periode og i løpet av denne tiden har kunstneren også kommentert aktuelle rettssaker. Lovtavlene i etasjene videre oppover er basert på Straffeprosessloven og utdrag av Magnus Lagabøters Landslov. Dette gjelder først og fremst den hvite veggen med svart skrift i 5.etasje.

Etterhvert som man går opp trappene forandrer skriften seg, og i 4. etasje er det klare assosiasjoner til graffiti. Forandringen av skriften representerer derved også et tidsforløp, fra 1814 til vår egen samtid. På denne måten ligger det en symbolsk tilknytning til våre tradisjoner, bl. a. om Lov, Sannhet og Rett slik det står skrevet over det gamle tinghuset.
    Photo: Cathrine Wang / KORO / Kunst i offentlige rom
  • Motivene på tavlene er autentiske, gamle norske lovskrifter, hovedsakelig fremstilt speilvendt. I hele inngangspartiet er Grunnloven skrevet i hvit skrift på svarte porselenstavler. På denne måten understrekes fundamentet som rettsvesenet og samfunnet er bygget på. Den svarte fargen understreker det monumentale og alvoret som preger aktiviteten i tinghuset.

Utsmykkingen er blitt til over en to års periode og i løpet av denne tiden har kunstneren også kommentert aktuelle rettssaker. Lovtavlene i etasjene videre oppover er basert på Straffeprosessloven og utdrag av Magnus Lagabøters Landslov. Dette gjelder først og fremst den hvite veggen med svart skrift i 5.etasje.

Etterhvert som man går opp trappene forandrer skriften seg, og i 4. etasje er det klare assosiasjoner til graffiti. Forandringen av skriften representerer derved også et tidsforløp, fra 1814 til vår egen samtid. På denne måten ligger det en symbolsk tilknytning til våre tradisjoner, bl. a. om Lov, Sannhet og Rett slik det står skrevet over det gamle tinghuset.
    Photo: Cathrine Wang / KORO / Kunst i offentlige rom
  • Motivene på tavlene er autentiske, gamle norske lovskrifter, hovedsakelig fremstilt speilvendt. I hele inngangspartiet er Grunnloven skrevet i hvit skrift på svarte porselenstavler. På denne måten understrekes fundamentet som rettsvesenet og samfunnet er bygget på. Den svarte fargen understreker det monumentale og alvoret som preger aktiviteten i tinghuset.

Utsmykkingen er blitt til over en to års periode og i løpet av denne tiden har kunstneren også kommentert aktuelle rettssaker. Lovtavlene i etasjene videre oppover er basert på Straffeprosessloven og utdrag av Magnus Lagabøters Landslov. Dette gjelder først og fremst den hvite veggen med svart skrift i 5.etasje.

Etterhvert som man går opp trappene forandrer skriften seg, og i 4. etasje er det klare assosiasjoner til graffiti. Forandringen av skriften representerer derved også et tidsforløp, fra 1814 til vår egen samtid. På denne måten ligger det en symbolsk tilknytning til våre tradisjoner, bl. a. om Lov, Sannhet og Rett slik det står skrevet over det gamle tinghuset.
    Photo: Cathrine Wang / KORO / Kunst i offentlige rom
  • Motivene på tavlene er autentiske, gamle norske lovskrifter, hovedsakelig fremstilt speilvendt. I hele inngangspartiet er Grunnloven skrevet i hvit skrift på svarte porselenstavler. På denne måten understrekes fundamentet som rettsvesenet og samfunnet er bygget på. Den svarte fargen understreker det monumentale og alvoret som preger aktiviteten i tinghuset.

Utsmykkingen er blitt til over en to års periode og i løpet av denne tiden har kunstneren også kommentert aktuelle rettssaker. Lovtavlene i etasjene videre oppover er basert på Straffeprosessloven og utdrag av Magnus Lagabøters Landslov. Dette gjelder først og fremst den hvite veggen med svart skrift i 5.etasje.

Etterhvert som man går opp trappene forandrer skriften seg, og i 4. etasje er det klare assosiasjoner til graffiti. Forandringen av skriften representerer derved også et tidsforløp, fra 1814 til vår egen samtid. På denne måten ligger det en symbolsk tilknytning til våre tradisjoner, bl. a. om Lov, Sannhet og Rett slik det står skrevet over det gamle tinghuset.
    Photo: Lislerud, Ole / Kunst i offentlige rom
  • Motivene på tavlene er autentiske, gamle norske lovskrifter, hovedsakelig fremstilt speilvendt. I hele inngangspartiet er Grunnloven skrevet i hvit skrift på svarte porselenstavler. På denne måten understrekes fundamentet som rettsvesenet og samfunnet er bygget på. Den svarte fargen understreker det monumentale og alvoret som preger aktiviteten i tinghuset.

Utsmykkingen er blitt til over en to års periode og i løpet av denne tiden har kunstneren også kommentert aktuelle rettssaker. Lovtavlene i etasjene videre oppover er basert på Straffeprosessloven og utdrag av Magnus Lagabøters Landslov. Dette gjelder først og fremst den hvite veggen med svart skrift i 5.etasje.

Etterhvert som man går opp trappene forandrer skriften seg, og i 4. etasje er det klare assosiasjoner til graffiti. Forandringen av skriften representerer derved også et tidsforløp, fra 1814 til vår egen samtid. På denne måten ligger det en symbolsk tilknytning til våre tradisjoner, bl. a. om Lov, Sannhet og Rett slik det står skrevet over det gamle tinghuset.
    Photo: Lislerud, Ole / Kunst i offentlige rom
  • Motivene på tavlene er autentiske, gamle norske lovskrifter, hovedsakelig fremstilt speilvendt. I hele inngangspartiet er Grunnloven skrevet i hvit skrift på svarte porselenstavler. På denne måten understrekes fundamentet som rettsvesenet og samfunnet er bygget på. Den svarte fargen understreker det monumentale og alvoret som preger aktiviteten i tinghuset.

Utsmykkingen er blitt til over en to års periode og i løpet av denne tiden har kunstneren også kommentert aktuelle rettssaker. Lovtavlene i etasjene videre oppover er basert på Straffeprosessloven og utdrag av Magnus Lagabøters Landslov. Dette gjelder først og fremst den hvite veggen med svart skrift i 5.etasje.

Etterhvert som man går opp trappene forandrer skriften seg, og i 4. etasje er det klare assosiasjoner til graffiti. Forandringen av skriften representerer derved også et tidsforløp, fra 1814 til vår egen samtid. På denne måten ligger det en symbolsk tilknytning til våre tradisjoner, bl. a. om Lov, Sannhet og Rett slik det står skrevet over det gamle tinghuset.
    Photo: Lislerud, Ole / Kunst i offentlige rom
  • Motivene på tavlene er autentiske, gamle norske lovskrifter, hovedsakelig fremstilt speilvendt. I hele inngangspartiet er Grunnloven skrevet i hvit skrift på svarte porselenstavler. På denne måten understrekes fundamentet som rettsvesenet og samfunnet er bygget på. Den svarte fargen understreker det monumentale og alvoret som preger aktiviteten i tinghuset.

Utsmykkingen er blitt til over en to års periode og i løpet av denne tiden har kunstneren også kommentert aktuelle rettssaker. Lovtavlene i etasjene videre oppover er basert på Straffeprosessloven og utdrag av Magnus Lagabøters Landslov. Dette gjelder først og fremst den hvite veggen med svart skrift i 5.etasje.

Etterhvert som man går opp trappene forandrer skriften seg, og i 4. etasje er det klare assosiasjoner til graffiti. Forandringen av skriften representerer derved også et tidsforløp, fra 1814 til vår egen samtid. På denne måten ligger det en symbolsk tilknytning til våre tradisjoner, bl. a. om Lov, Sannhet og Rett slik det står skrevet over det gamle tinghuset.
    Photo: Lislerud, Ole / Kunst i offentlige rom
  • Motivene på tavlene er autentiske, gamle norske lovskrifter, hovedsakelig fremstilt speilvendt. I hele inngangspartiet er Grunnloven skrevet i hvit skrift på svarte porselenstavler. På denne måten understrekes fundamentet som rettsvesenet og samfunnet er bygget på. Den svarte fargen understreker det monumentale og alvoret som preger aktiviteten i tinghuset.

Utsmykkingen er blitt til over en to års periode og i løpet av denne tiden har kunstneren også kommentert aktuelle rettssaker. Lovtavlene i etasjene videre oppover er basert på Straffeprosessloven og utdrag av Magnus Lagabøters Landslov. Dette gjelder først og fremst den hvite veggen med svart skrift i 5.etasje.

Etterhvert som man går opp trappene forandrer skriften seg, og i 4. etasje er det klare assosiasjoner til graffiti. Forandringen av skriften representerer derved også et tidsforløp, fra 1814 til vår egen samtid. På denne måten ligger det en symbolsk tilknytning til våre tradisjoner, bl. a. om Lov, Sannhet og Rett slik det står skrevet over det gamle tinghuset.
    Photo: Lislerud, Ole / Kunst i offentlige rom
  • Motivene på tavlene er autentiske, gamle norske lovskrifter, hovedsakelig fremstilt speilvendt. I hele inngangspartiet er Grunnloven skrevet i hvit skrift på svarte porselenstavler. På denne måten understrekes fundamentet som rettsvesenet og samfunnet er bygget på. Den svarte fargen understreker det monumentale og alvoret som preger aktiviteten i tinghuset.

Utsmykkingen er blitt til over en to års periode og i løpet av denne tiden har kunstneren også kommentert aktuelle rettssaker. Lovtavlene i etasjene videre oppover er basert på Straffeprosessloven og utdrag av Magnus Lagabøters Landslov. Dette gjelder først og fremst den hvite veggen med svart skrift i 5.etasje.

Etterhvert som man går opp trappene forandrer skriften seg, og i 4. etasje er det klare assosiasjoner til graffiti. Forandringen av skriften representerer derved også et tidsforløp, fra 1814 til vår egen samtid. På denne måten ligger det en symbolsk tilknytning til våre tradisjoner, bl. a. om Lov, Sannhet og Rett slik det står skrevet over det gamle tinghuset.
    Photo: Lislerud, Ole / Kunst i offentlige rom

Lex Portalis [Keramikk]

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Share to