• Gulvet er en del av et oppdrag som består av en teglvegg, flisegulv og to skulpturer (bøker). Den store gulvflaten er delt i åtte rektangulære felter der ulike farger og mønstre tas opp, mens rammen om det hele består av matte, svarte fliser. Gulvet i vestibylen har Ubisch benyttet matte, jordfargede fliser, med svarte fliser formet som rekker av kjegler i viftemønster. Viften smalner av ut mot vindusveggen og fortsetter som markeringer i brostein på terrassen utenfor.

Ved hovedinngangen fra sør finner vi svarte, matte og polerte fliser, med enkelte rosa, hvite og blå innslag. Lyset og refleksene i de polerte flisene gir bevegelig, skiftende spill over flaten. Feltene kan oppleves som vevde tepper med geometriske mønstre og gir rommet retning i lengdeaksen. Ovenfra kan man se ørsmå forskyvninger og variasjoner i komposisjon og farge- eller materialvalg. Et par av flatene minner om optisk kunst (Op-art)
    Photo: Kjell Ove Storvik / Kunst i offentlige rom
  • Gulvet er en del av et oppdrag som består av en teglvegg, flisegulv og to skulpturer (bøker). Den store gulvflaten er delt i åtte rektangulære felter der ulike farger og mønstre tas opp, mens rammen om det hele består av matte, svarte fliser. Gulvet i vestibylen har Ubisch benyttet matte, jordfargede fliser, med svarte fliser formet som rekker av kjegler i viftemønster. Viften smalner av ut mot vindusveggen og fortsetter som markeringer i brostein på terrassen utenfor.

Ved hovedinngangen fra sør finner vi svarte, matte og polerte fliser, med enkelte rosa, hvite og blå innslag. Lyset og refleksene i de polerte flisene gir bevegelig, skiftende spill over flaten. Feltene kan oppleves som vevde tepper med geometriske mønstre og gir rommet retning i lengdeaksen. Ovenfra kan man se ørsmå forskyvninger og variasjoner i komposisjon og farge- eller materialvalg. Et par av flatene minner om optisk kunst (Op-art)
    Photo: Storvik, Kjell Ove / Kunst i offentlige rom
  • Gulvet er en del av et oppdrag som består av en teglvegg, flisegulv og to skulpturer (bøker). Den store gulvflaten er delt i åtte rektangulære felter der ulike farger og mønstre tas opp, mens rammen om det hele består av matte, svarte fliser. Gulvet i vestibylen har Ubisch benyttet matte, jordfargede fliser, med svarte fliser formet som rekker av kjegler i viftemønster. Viften smalner av ut mot vindusveggen og fortsetter som markeringer i brostein på terrassen utenfor.

Ved hovedinngangen fra sør finner vi svarte, matte og polerte fliser, med enkelte rosa, hvite og blå innslag. Lyset og refleksene i de polerte flisene gir bevegelig, skiftende spill over flaten. Feltene kan oppleves som vevde tepper med geometriske mønstre og gir rommet retning i lengdeaksen. Ovenfra kan man se ørsmå forskyvninger og variasjoner i komposisjon og farge- eller materialvalg. Et par av flatene minner om optisk kunst (Op-art)
    Photo: Storvik, Kjell Ove / Kunst i offentlige rom
  • Gulvet er en del av et oppdrag som består av en teglvegg, flisegulv og to skulpturer (bøker). Den store gulvflaten er delt i åtte rektangulære felter der ulike farger og mønstre tas opp, mens rammen om det hele består av matte, svarte fliser. Gulvet i vestibylen har Ubisch benyttet matte, jordfargede fliser, med svarte fliser formet som rekker av kjegler i viftemønster. Viften smalner av ut mot vindusveggen og fortsetter som markeringer i brostein på terrassen utenfor.

Ved hovedinngangen fra sør finner vi svarte, matte og polerte fliser, med enkelte rosa, hvite og blå innslag. Lyset og refleksene i de polerte flisene gir bevegelig, skiftende spill over flaten. Feltene kan oppleves som vevde tepper med geometriske mønstre og gir rommet retning i lengdeaksen. Ovenfra kan man se ørsmå forskyvninger og variasjoner i komposisjon og farge- eller materialvalg. Et par av flatene minner om optisk kunst (Op-art)
    Photo: Storvik, Kjell Ove / Kunst i offentlige rom
  • Gulvet er en del av et oppdrag som består av en teglvegg, flisegulv og to skulpturer (bøker). Den store gulvflaten er delt i åtte rektangulære felter der ulike farger og mønstre tas opp, mens rammen om det hele består av matte, svarte fliser. Gulvet i vestibylen har Ubisch benyttet matte, jordfargede fliser, med svarte fliser formet som rekker av kjegler i viftemønster. Viften smalner av ut mot vindusveggen og fortsetter som markeringer i brostein på terrassen utenfor.

Ved hovedinngangen fra sør finner vi svarte, matte og polerte fliser, med enkelte rosa, hvite og blå innslag. Lyset og refleksene i de polerte flisene gir bevegelig, skiftende spill over flaten. Feltene kan oppleves som vevde tepper med geometriske mønstre og gir rommet retning i lengdeaksen. Ovenfra kan man se ørsmå forskyvninger og variasjoner i komposisjon og farge- eller materialvalg. Et par av flatene minner om optisk kunst (Op-art)
    Photo: Storvik, Kjell Ove / Kunst i offentlige rom
  • Gulvet er en del av et oppdrag som består av en teglvegg, flisegulv og to skulpturer (bøker). Den store gulvflaten er delt i åtte rektangulære felter der ulike farger og mønstre tas opp, mens rammen om det hele består av matte, svarte fliser. Gulvet i vestibylen har Ubisch benyttet matte, jordfargede fliser, med svarte fliser formet som rekker av kjegler i viftemønster. Viften smalner av ut mot vindusveggen og fortsetter som markeringer i brostein på terrassen utenfor.

Ved hovedinngangen fra sør finner vi svarte, matte og polerte fliser, med enkelte rosa, hvite og blå innslag. Lyset og refleksene i de polerte flisene gir bevegelig, skiftende spill over flaten. Feltene kan oppleves som vevde tepper med geometriske mønstre og gir rommet retning i lengdeaksen. Ovenfra kan man se ørsmå forskyvninger og variasjoner i komposisjon og farge- eller materialvalg. Et par av flatene minner om optisk kunst (Op-art)
    Photo: Storvik, Kjell Ove / Kunst i offentlige rom
  • Gulvet er en del av et oppdrag som består av en teglvegg, flisegulv og to skulpturer (bøker). Den store gulvflaten er delt i åtte rektangulære felter der ulike farger og mønstre tas opp, mens rammen om det hele består av matte, svarte fliser. Gulvet i vestibylen har Ubisch benyttet matte, jordfargede fliser, med svarte fliser formet som rekker av kjegler i viftemønster. Viften smalner av ut mot vindusveggen og fortsetter som markeringer i brostein på terrassen utenfor.

Ved hovedinngangen fra sør finner vi svarte, matte og polerte fliser, med enkelte rosa, hvite og blå innslag. Lyset og refleksene i de polerte flisene gir bevegelig, skiftende spill over flaten. Feltene kan oppleves som vevde tepper med geometriske mønstre og gir rommet retning i lengdeaksen. Ovenfra kan man se ørsmå forskyvninger og variasjoner i komposisjon og farge- eller materialvalg. Et par av flatene minner om optisk kunst (Op-art)
    Photo: Registrar 2 / Kunst i offentlige rom
  • Gulvet er en del av et oppdrag som består av en teglvegg, flisegulv og to skulpturer (bøker). Den store gulvflaten er delt i åtte rektangulære felter der ulike farger og mønstre tas opp, mens rammen om det hele består av matte, svarte fliser. Gulvet i vestibylen har Ubisch benyttet matte, jordfargede fliser, med svarte fliser formet som rekker av kjegler i viftemønster. Viften smalner av ut mot vindusveggen og fortsetter som markeringer i brostein på terrassen utenfor.

Ved hovedinngangen fra sør finner vi svarte, matte og polerte fliser, med enkelte rosa, hvite og blå innslag. Lyset og refleksene i de polerte flisene gir bevegelig, skiftende spill over flaten. Feltene kan oppleves som vevde tepper med geometriske mønstre og gir rommet retning i lengdeaksen. Ovenfra kan man se ørsmå forskyvninger og variasjoner i komposisjon og farge- eller materialvalg. Et par av flatene minner om optisk kunst (Op-art)
    Photo: Registrar 2 / Kunst i offentlige rom

(flisegulv) [Keramikk]

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Share to