Kunstverket er en innendørs benk med tekster fra «Arno» (1996), og inngår i utsmykkingen som også omfatter 12 utendørs benker samt ett piknikbord på Campus. Benken skal fungere både som et møbel og en forlengelse av den arkitektoniske ramme for campus, samtidig som den er et medium for kunstnerens tekster.
I relasjonen mellom granittbenkens anonymitet og tekstene som trer frem blir installasjonen mer enn kun en innredning på den ene siden og ideer på den andre. Sammen skaper de poesi. Det uttrykksbærende element i installasjonen er kontrasten mellom tekstenes særegne intensitet som dannes i møte med den kalde sorte granitten. Det er nesten umulig å stadfeste hvor kunstverket begynner og hvor det slutter.
Photo:
Cathrine Wang / KORO
/
Kunst i offentlige rom
Kunstverket er en innendørs benk med tekster fra «Arno» (1996), og inngår i utsmykkingen som også omfatter 12 utendørs benker samt ett piknikbord på Campus. Benken skal fungere både som et møbel og en forlengelse av den arkitektoniske ramme for campus, samtidig som den er et medium for kunstnerens tekster.
I relasjonen mellom granittbenkens anonymitet og tekstene som trer frem blir installasjonen mer enn kun en innredning på den ene siden og ideer på den andre. Sammen skaper de poesi. Det uttrykksbærende element i installasjonen er kontrasten mellom tekstenes særegne intensitet som dannes i møte med den kalde sorte granitten. Det er nesten umulig å stadfeste hvor kunstverket begynner og hvor det slutter.
Photo:
Cathrine Wang / KORO
/
Kunst i offentlige rom
Kunstverket er en innendørs benk med tekster fra «Arno» (1996), og inngår i utsmykkingen som også omfatter 12 utendørs benker samt ett piknikbord på Campus. Benken skal fungere både som et møbel og en forlengelse av den arkitektoniske ramme for campus, samtidig som den er et medium for kunstnerens tekster.
I relasjonen mellom granittbenkens anonymitet og tekstene som trer frem blir installasjonen mer enn kun en innredning på den ene siden og ideer på den andre. Sammen skaper de poesi. Det uttrykksbærende element i installasjonen er kontrasten mellom tekstenes særegne intensitet som dannes i møte med den kalde sorte granitten. Det er nesten umulig å stadfeste hvor kunstverket begynner og hvor det slutter.
Photo:
Cathrine Wang / KORO
/
Kunst i offentlige rom
Kunstverket er en innendørs benk med tekster fra «Arno» (1996), og inngår i utsmykkingen som også omfatter 12 utendørs benker samt ett piknikbord på Campus. Benken skal fungere både som et møbel og en forlengelse av den arkitektoniske ramme for campus, samtidig som den er et medium for kunstnerens tekster.
I relasjonen mellom granittbenkens anonymitet og tekstene som trer frem blir installasjonen mer enn kun en innredning på den ene siden og ideer på den andre. Sammen skaper de poesi. Det uttrykksbærende element i installasjonen er kontrasten mellom tekstenes særegne intensitet som dannes i møte med den kalde sorte granitten. Det er nesten umulig å stadfeste hvor kunstverket begynner og hvor det slutter.
Photo:
Cathrine Wang / KORO
/
Kunst i offentlige rom
Kunstverket er en innendørs benk med tekster fra «Arno» (1996), og inngår i utsmykkingen som også omfatter 12 utendørs benker samt ett piknikbord på Campus. Benken skal fungere både som et møbel og en forlengelse av den arkitektoniske ramme for campus, samtidig som den er et medium for kunstnerens tekster.
I relasjonen mellom granittbenkens anonymitet og tekstene som trer frem blir installasjonen mer enn kun en innredning på den ene siden og ideer på den andre. Sammen skaper de poesi. Det uttrykksbærende element i installasjonen er kontrasten mellom tekstenes særegne intensitet som dannes i møte med den kalde sorte granitten. Det er nesten umulig å stadfeste hvor kunstverket begynner og hvor det slutter.
Photo:
Cathrine Wang / KORO
/
Kunst i offentlige rom
Kunstverket er en innendørs benk med tekster fra «Arno» (1996), og inngår i utsmykkingen som også omfatter 12 utendørs benker samt ett piknikbord på Campus. Benken skal fungere både som et møbel og en forlengelse av den arkitektoniske ramme for campus, samtidig som den er et medium for kunstnerens tekster.
I relasjonen mellom granittbenkens anonymitet og tekstene som trer frem blir installasjonen mer enn kun en innredning på den ene siden og ideer på den andre. Sammen skaper de poesi. Det uttrykksbærende element i installasjonen er kontrasten mellom tekstenes særegne intensitet som dannes i møte med den kalde sorte granitten. Det er nesten umulig å stadfeste hvor kunstverket begynner og hvor det slutter.
Photo:
Cathrine Wang / KORO
/
Kunst i offentlige rom
Kunstverket er en innendørs benk med tekster fra «Arno» (1996), og inngår i utsmykkingen som også omfatter 12 utendørs benker samt ett piknikbord på Campus. Benken skal fungere både som et møbel og en forlengelse av den arkitektoniske ramme for campus, samtidig som den er et medium for kunstnerens tekster.
I relasjonen mellom granittbenkens anonymitet og tekstene som trer frem blir installasjonen mer enn kun en innredning på den ene siden og ideer på den andre. Sammen skaper de poesi. Det uttrykksbærende element i installasjonen er kontrasten mellom tekstenes særegne intensitet som dannes i møte med den kalde sorte granitten. Det er nesten umulig å stadfeste hvor kunstverket begynner og hvor det slutter.
Photo:
Cathrine Wang / KORO
/
Kunst i offentlige rom
Kunstverket er en innendørs benk med tekster fra «Arno» (1996), og inngår i utsmykkingen som også omfatter 12 utendørs benker samt ett piknikbord på Campus. Benken skal fungere både som et møbel og en forlengelse av den arkitektoniske ramme for campus, samtidig som den er et medium for kunstnerens tekster.
I relasjonen mellom granittbenkens anonymitet og tekstene som trer frem blir installasjonen mer enn kun en innredning på den ene siden og ideer på den andre. Sammen skaper de poesi. Det uttrykksbærende element i installasjonen er kontrasten mellom tekstenes særegne intensitet som dannes i møte med den kalde sorte granitten. Det er nesten umulig å stadfeste hvor kunstverket begynner og hvor det slutter.
Photo:
Cathrine Wang / KORO
/
Kunst i offentlige rom