• Benkens form har refeanser både til et minimal modernistisk formspråk, men også, som følge av sin overdrevne og nesten karikerte karakter, til science fiction og utopia-inspirertpopulærkultur. Benkens strenge, nesten autoritære preg motvirkes gjennom dens demokratiske og sosiale karakter. Benken kan fungere som et samlingssted, både forskolens egne brukere og ansatte, men også for besøkende eller for publikum som passerer forbi på stien langs Akerselevn.

Recombinant place: Cloaked mirror body [Skulptur]