• Det aktuelle området for utsmykkingen ligger tvers over inngangen fra biblioteket. Et markant visuelt element her erselve oppslagstavlen med sitt mangfold av tilfeldige beskjeder og plakater. Den kunstneriske ideen går ut på å lage et motsvar til oppslagstavlen. Utsmykkingen vil bli en collage av bilder og tekster med sterke farger og et grafittiaktig uttrykk. Den eksisterende oppslagstavlen vil også bli inkorporert i komposisjonen. På denne måten skapes det et interessant tidsperspektiv som representerer den nøyaktige data og tidspunkt for avfotograferingen.
Komposisjonen av "Plakat Veggen" bygges opp av silketrykk elementer med motiver av studenter fra Nord universitetet og asiatiske universitetsstudenter. Videre komponeres motivet med tegninger av kvinne og mann. Idene med asiatiske studenter som motvekt til norske studenter, er å skape et utrykk som vil sette fokus på studentene og deres hverdag, vekke nysgjerrighet og gi rom for sammenligning. Plakatveggen vil fremstå som et mylder av bilder, tekster og tegninger i en collage som vil gi betrakteren anledning til å oppdage nye ting hver gang man ser den på nært hold. I kontrast til denne oppdagelsesaspekt kan veggen samtidig oppleves på en helt annen måte. Teksten "The Wall is in your Mind" blir klart og lesbart, og fremstår som et viktig signal og metafor for de studerende. Som student er det viktig å møte studiene og fremtiden med et åpnet sinn. Med sin plassering tvers overfor biblioteket og i nærheten av de elektroniske stasjonene i gangen, henvender teksten seg også til betydningen av biblioteket som kunnskapskilde. Et sted hvor man kan skaffe kunnskap og utvide sin horisont.

The Wall is in your Mind [Grafikk]