Gjennom en rytmisk lek med fargestriper og fargeflater i to lag glass dannes et tredje fargesjikt i det man beveger seg i gangbroen som forbinder eldre og nytt bygg. Fargenes glød og intensitet forandres kontinuerlig av skiftende lys- og værforhold. I døgnet og årets mørkeste tid vil glassbroen lyse innenfra og utover og framstå som et lysende og transparent objekt. I årets lyse tid vil derimot fargene materialiseres på selve gangbroen. Ved å føre stripenettet videre inn i tilbygget forankres glassbroen samtidig som stripene leder vei innover i bygningen.
Photo:
Jaro Hollan, Vegard Kleven
/
Kunst i offentlige rom
Gjennom en rytmisk lek med fargestriper og fargeflater i to lag glass dannes et tredje fargesjikt i det man beveger seg i gangbroen som forbinder eldre og nytt bygg. Fargenes glød og intensitet forandres kontinuerlig av skiftende lys- og værforhold. I døgnet og årets mørkeste tid vil glassbroen lyse innenfra og utover og framstå som et lysende og transparent objekt. I årets lyse tid vil derimot fargene materialiseres på selve gangbroen. Ved å føre stripenettet videre inn i tilbygget forankres glassbroen samtidig som stripene leder vei innover i bygningen.
Photo:
Hollan, Jaro
/
Kunst i offentlige rom
Gjennom en rytmisk lek med fargestriper og fargeflater i to lag glass dannes et tredje fargesjikt i det man beveger seg i gangbroen som forbinder eldre og nytt bygg. Fargenes glød og intensitet forandres kontinuerlig av skiftende lys- og værforhold. I døgnet og årets mørkeste tid vil glassbroen lyse innenfra og utover og framstå som et lysende og transparent objekt. I årets lyse tid vil derimot fargene materialiseres på selve gangbroen. Ved å føre stripenettet videre inn i tilbygget forankres glassbroen samtidig som stripene leder vei innover i bygningen.
Photo:
Hollan, Jaro
/
Kunst i offentlige rom
Gjennom en rytmisk lek med fargestriper og fargeflater i to lag glass dannes et tredje fargesjikt i det man beveger seg i gangbroen som forbinder eldre og nytt bygg. Fargenes glød og intensitet forandres kontinuerlig av skiftende lys- og værforhold. I døgnet og årets mørkeste tid vil glassbroen lyse innenfra og utover og framstå som et lysende og transparent objekt. I årets lyse tid vil derimot fargene materialiseres på selve gangbroen. Ved å føre stripenettet videre inn i tilbygget forankres glassbroen samtidig som stripene leder vei innover i bygningen.
Photo:
Hollan, Jaro
/
Kunst i offentlige rom
Gjennom en rytmisk lek med fargestriper og fargeflater i to lag glass dannes et tredje fargesjikt i det man beveger seg i gangbroen som forbinder eldre og nytt bygg. Fargenes glød og intensitet forandres kontinuerlig av skiftende lys- og værforhold. I døgnet og årets mørkeste tid vil glassbroen lyse innenfra og utover og framstå som et lysende og transparent objekt. I årets lyse tid vil derimot fargene materialiseres på selve gangbroen. Ved å føre stripenettet videre inn i tilbygget forankres glassbroen samtidig som stripene leder vei innover i bygningen.
Photo:
Hollan, Jaro
/
Kunst i offentlige rom
Gjennom en rytmisk lek med fargestriper og fargeflater i to lag glass dannes et tredje fargesjikt i det man beveger seg i gangbroen som forbinder eldre og nytt bygg. Fargenes glød og intensitet forandres kontinuerlig av skiftende lys- og værforhold. I døgnet og årets mørkeste tid vil glassbroen lyse innenfra og utover og framstå som et lysende og transparent objekt. I årets lyse tid vil derimot fargene materialiseres på selve gangbroen. Ved å føre stripenettet videre inn i tilbygget forankres glassbroen samtidig som stripene leder vei innover i bygningen.
Photo:
Hollan, Jaro
/
Kunst i offentlige rom