• Marit Tingleff er en av landets viktigste keramikere. Det er særlig fatene i stort format som har påkalt interesse fra samlere og museer i inn- og utland. Med fatene beveger hun seg på grensen av hva som er teknisk og materialmessig mulig i keramikk. Disse arbeidene diskuterer  tradisjon og faglige holdninger til det gamle keramiske håndverksfaget og utfordrer vår oppfatning av hva et fat kan være. "Øvelse med kinesisk pensel 1" er også av de siste fatene kunstneren har produsert i norsk blåleire.
    Photo: Jiri Havran / Kunst i offentlige rom
    Photo: Havran, Jiri / Kunst i offentlige rom