• En sommer tilbød kunstner Lotte Konow Lund seg å sitte som ulønnet vakt ved Botanisk museum, under utstillingen av Dagny Tande Lids plante- og blomstertegninger. Hver dag ba Konow Lund om å få utdelt en ny blomst eller plante som hun så skulle tegne, og tidspresset gjorde at bildene befinner seg nærmere skisser eller forsøk enn perfeksjon. Arbeidet ble utgangspunkt for et større verk med tittelen «Hommage a Dagny Tande Lid», som tilhører serien Why do I draw. 24 av akvarellene har fått plass i inngangspartiet til Buskerud og Vestfold ungdomssenter.

Hommage a Dagny Tande Lid / Why do I draw? [Tegning]