• Bygningen er ca. 11,5 meter lang og ca. 5,5 meter bred og i to etasjer. Laftet tømmerkasse på gråsteinsmur. Veggene er panelt utvendig. I første etasje er det gang, kott, kjøkken og stue. Loftet har 3 rom, alle brukt som soverom.

Vegvokterbolig fra Vaterholmen i Inndalen

2 comments

• Spontak fram til etter 1945 - Bølgeblikktak etter det og fram til flytting til Verdal Museum og siden det belagt med torv.
  • Mortinus Fergeberg skiftet etternavn da han flyttet til vaterholmen. Han tok da navnet etter stedet og tok navnet vaterholm. Han er min tipp tipp oldefar og min farmor hadde pikenavnet vaterholm etter han.