• «Star Sirius» var skip nummer 102 som ble bygget ved Sterkoder Mek Verksted i Kristiansund. Båten ble bygget for Star Offshore Services Marine LTD i Aberdeen, Skottland. Båten var 65 meter lang, 14.5 meter bedre og hadde en bruttotonnasje på 1558 tonn.
Bildet viser sjøsettingen i Dalasundet. Overleveringen skjedde 13. juni 1985, og var på det tidspunktet den siste jobben Sterkoder Kristiansund hadde i ordreboka. --

Sjøsetting av Supply fartøyet "Star Sirius" bygg nr. 102 ved Sterkoder Mek. Verksted. Levert til Star Offshore, Aberdeen, Skottland, juni 1985.
(info: Arnfinn Herkedal ). -  Bildet er fra avisa Tidens Krav sitt arkiv i tidsrommet 1970-1994. Nå i Nordmøre museums fotosamling.
    Photo: Nordmørsmusea

«Star Sirius» var skip nummer 102 som ble bygget ved Sterkoder Mek Verksted i Kristiansund. Båten ble bygget for Star Offshore Services Marine LTD i Aberdeen, Skottland. Båten var ...

1 comment

• Sjøsetting av Supply fartøyet "Star Sirius" bygg nr. 102 ved Sterkoder Mek. Verksted. Levert til Star Offshore, Aberdeen Skottland, juni 1985.